hero symbol

Všeobecné obchodní podmínky

  1. Úvodní ustanovení
    1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“ nebo „VOP“) blíže vymezují smluvní a právní vztahy mezi poskytovatelem služby, kterým je společnost Simpleship Logistics s.r.o. se sídlem Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10, IČO: 19424353, zapsána v obchodním rejstříku městského soudu v Praze, spis C 236113 (dále také "Poskytovatel" nebo "Provozovatel") a objednávajícím (dále také "Objednatel").
    2. Předmětem podnikání Poskytovatele je zasílatelství a zastupování v celním řízení.
    3. Poskytovatel je držitelem a provozovatelem internetové domény simpleship.cz  (dále jen „Webová stránka“) a všech autorských a příbuzných práv spojených se jménem a značkou Simpleship.
    4. Zasílatelská smlouva je uzavřena písemně nebo vzniká okamžikem, kdy Poskytovatel akceptuje požadavek Objednatele (pomocí webové stránky, e-mailem, prostřednictvím mobilní aplikace nebo telefonicky) k provedení přepravy zásilky za podmínek určených Objednatelem. Objednávka služeb Objednatelem je současně souhlasem s Obchodními podmínkami Poskytovatele a Obchodními podmínkami vybraného dopravce a odesláním objednávky se Objednatel zavazuje k respektování ustanovení v nich obsažených.
    5. Zasílatelskou smlouvou pověřuje Objednatel společnost Simpleship Logistics s.r.o. uzavřením Zasílatelské smlouvy s Dopravcem. Smlouvu uzavírá Poskytovatel vlastním jménem na účet Objednatele. Poskytovatel neprovádí přepravu zásilek, ale pouze obstarává Přepravní služby u Dopravce, a to s vynaložením potřebné péče, kterou po něm lze spravedlivě požadovat tak, aby co nejlépe vyhovovaly zájmům Objednatele. Poskytovatel neodpovídá za provedení obstarávané přepravy zásilky, kterou obstaral. Převzetí, přepravu a doručení zásilky a zajištění organizace přepravy provádí Dopravce vybraný Poskytovatelem, který odpovídá za provedení Přepravy.
    6. Veškeré smluvní vztahy mezi Poskytovatelem a Objednatelem jsou uzavřeny podle právního řádu České republiky. 
    7. Parametry zásilek a přepravní podmínky se řídí obchodními podmínkami vybraného Dopravce. Reklamace se řídí reklamačním řádem Dopravce, při jehož přepravě došlo k škodní události, a Reklamačním řádem Poskytovatele.
    8. Obchodní podmínky zvoleného Dopravce jsou přiloženy k Zasílatelské smlouvě a stávají se součástí podmínek Poskytovatele a Objednatel potvrzením objednávky s nimi vyjadřuje souhlas.
  2. Pojmy
    1. Poskytovatel (také „Provozovatel“, „Zasílatel“) – obstarává Příkazci vlastním jménem na jeho účet přepravu Zásilky.
    2. Objednatel (také „Příkazce“ nebo „Zákazník“) – fyzická, nebo právnická osoba objednávající služby u Poskytovatele.
    3. Dopravce (také „Smluvní dopravce“) – subjekt odlišný od Provozovatele, specializovaná externí přepravní, nebo kurýrní firma, která fyzicky přepravuje zásilku a je zprostředkovaná Poskytovatelem.
    4. Vlastní dopravce - subjekt odlišný od Provozovatele, smluvní partner Provozovatele a Objednatele, jemuž Provozovatel na základě Dílčí smlouvy předá data tvořící Zásilku Objednatele. Provozovatel u Vlastního dopravce neprovádí zprostředkování služeb Dopravce, pouze předává data Objednatelem nasmlouvanému dopravci.
    5. Odesílatel - fyzická osoba předávající zásilku kurýrovi.
    6. Příjemce (také „Adresát“) - subjekt označený takto na zásilce, jemuž má být zásilka určena.
    7. Objednávkový Systém  - on-line rezervační služba umožňující srovnat a objednat přepravní služby poskytované partnery Poskytovatele (Dopravci), správu zásilek, realizaci plateb za služby Objednatelem. Sloužící také k zaznamenávání dat týkajících se zásilek, na základě kterých vypočítává cenu služeb.
    8. Uživatelský účet – část webového rozhraní sloužící pro obsluhu Objednávkového systému na webových stránkách Poskytovatele, přístupná Objednateli po zadání přístupových údajů. 
    9. Zásilka - listovní, balíkové a další zásilky připravené Objednatelem k vyzvednutí kurýrem podle stanovených požadavků na obal zásilky.
    10. Balík - zásilka odeslaná Příjemci na základě jednoho nákladového listu. 
    11. Listovní zásilka (DOX) – zásilka v pevné obálce o maximální hmotnosti dle zvoleného Dopravce
    12. Kusová zásilka – zásilka jiná než listovní nebo balíková, pokud není v podmínkách vybraného Dopravce uvedeno jinak.
    13. ID Simpleship – unikátní kód generovaný Objednávkovým systémem pro každou objednávku.
    14. Doručení zásilky - předání zásilky určenému příjemci u prvních uzamykatelných dveří objektu na adrese udané příkazcem nebo osobní odběr na výdejních místech.
    15. Výdejní a Sběrné místo - výdejní a příjmové místo Poskytovatele smluvního Dopravce, dostupné v Objednávkovém systému.
    16. Dobírka - zásilka, oproti jejímuž fyzickému vydání příjemci je zasílatel povinen na základě pokynu příkazce vybrat od příjemce peněžní dobírkovou částku ve výši určené příkazcem a následně ji poukázat na účet specifikovaný příkazcem. Maximální limit dobírky s doručením na území České republiky pro jednu zásilku je 25.000 CZK.
    17. Obvodová délka zásilky - je dána součtem její délky a obvodu. Obvodová délka = 1 x délka + 2 x šířka + 2 x výška.
    18. Nadrozměrná zásilka - svými rozměry, tvarem neodpovídá následujícím parametrům (pokud není v podmínkách vybraného dopravce uvedeno jinak):
      1. maximální hmotnost 50 kg,
      2. maximální délka 175 cm,
      3. maximální obvodová délka 300 cm.
    19. Skutečná hmotnost - celková hmotnost zásilky, kterou zjistí Poskytovatel nebo Dopravce.
    20. Objemová (volumetrická) hmotnost - vyjadřuje hustotu zásilky, což je velikost prostoru, který zabírá, v poměru k její skutečné hmotnosti. V případě, že objemová hmotnost, překročí skutečnou hmotnost, může být u dopravce rozhodující pro výpočet přepravného. Vzorec pro výpočet určuje Dopravce. 
    21. Doplňkové služby - všechny ostatní služby poskytované mimo službu odeslání zásilky.
    22. Dílčí smlouva o předání dat – Objednatel na základě smlouvy s Provozovatelem, kterou se Provozovatel zavazuje předat data určenému Vlastnímu dopravci o uzavřené zásilce, kterou Objednavatel zadal prostřednictvím Objednávkového systému.
    23. Přepravní Štítek (také jen „Štítek“) – doklad vytištěný k zásilce Objednatelem.
    24. Přeprava (také „Spedice“ nebo „Přepravní služba“) – služba, kterou poskytuje Dopravce, zahrnující příjem, přepravu a doručení zásilky.
    25. Kurýr (také „Řidič“) – osoba pověřená Dopravcem, která doručuje zásilku.
    26. Vnitrostátní zásilky - zásilky, jejichž přeprava probíhá výhradně na území České republiky.
    27. Mezinárodní zásilky - zásilky, jejichž přeprava probíhá také mimo území České republiky.
    28. P.O.BOX - uzamykatelná poštovní přihrádka umístěná na poště.
    29. Pracovní den - každý den kromě soboty, neděle, státního svátku či jiného dne pracovního klidu v zemi, kde se balík přebírá či doručuje, nebo přes kterou se přepravuje.
    30. Nepřekonatelná překážka v doručení – například chybná adresa, nenalezení Příjemce, nepřístupné místo doručení, odmítnutí zásilky Příjemcem, neuhrazení ceny zboží v případě dobírky nebo cla.
    31. Nemanipulovatelná zásilka – zásilka, kterou není možné, z důvodu technických omezení, automaticky zpracovat prostřednictvím technického třídícího systému Dopravce nebo bez ručního zásahu přepravit po válečkovém dopravníku. 
    32. Poškození - změna stavu věcí tvořících zásilku, zejména jakosti, rozměrů, struktury, stálosti, kterou je možno odstranit opravou, nebo taková změna stavu, kterou nelze odstranit opravou, ale přesto je věc použitelná k původnímu účelu.
    33. Zničení -  taková změna stavu věcí tvořících zásilku, kterou nelze odstranit opravou a věc nelze dále používat k původnímu účelu.
  3. Povinnosti Objednatele
    1. Seznámit s aktuálními Přepravními podmínkami každého Dopravce, kterého si zvolí k přepravě zásilky. Objednatel nezadá k přepravě zásilku, která je u daného Dopravce podle jeho Přepravních podmínek vyloučena z přepravy.
    2. Uvádět na webových stránkách Poskytovatele pravdivé a přesné údaje. V případě vyšší skutečné hmotnosti nebo větších rozměrů zásilky oproti zadaným údajům může zásilka být nepřijata k přepravě. Odstoupení od smlouvy o přepravě z tohoto důvodu se nedotýká nároku na sjednanou odměnu za obstarání přepravy. V případě, že taková zásilka bude k přepravě přijata, zavazuje se Objednatel doplatit rozdílovou částku dle nové kalkulace ceny se zjištěnými parametry, a dále manipulačního poplatku ve výši 500 CZK v případě, že vstupní údaje po převážení a přeměření se budou lišit oproti reálným údajům o 10 % a více. Ustanovení § 2050 zákona č. 89/2012 Sb. se tímto vylučuje. 
    3. V případě, že Dopravce vyžaduje označení zásilky štítkem a nebude tak v čase příjezdu Dopravce označena, nemusí být přijata k přepravě a jedná se o důvod pro odstoupení od přepravní smlouvy. Odstoupení od smlouvy o přepravě z tohoto důvodu se nedotýká nároku na sjednanou odměnu za obstarání přepravy.
    4. Objednatel odpovídá za správnost informací uvedených na štítku.
    5. Objednatel je povinen odstranit ze zásilky všechna jiná označení, která nesouvisí s objednanou přepravou. Zásilka, která nesplňuje tuto podmínku, nemusí být přijata k přepravě a jedná se o důvod pro odstoupení od přepravní smlouvy. Odstoupení od smlouvy o přepravě z tohoto důvodu se nedotýká nároku na sjednanou odměnu za obstarání přepravy. Objednatel se zavazuje v tomto případě zaplatit zasílateli manipulační poplatek ve výši ceny přepravného dle aktuálně platného ceníku zvoleného dopravce. Stejným způsobem bude postupováno v případě, kdy Objednatel sjedná provedení služby prostřednictvím Simpleship, avšak v určeném čase příjezdu Dopravce z důvodů na straně Zákazníka zásilku nelze převzít.
    6. Odstoupením od přepravní smlouvy z důvodů uvedených v části III. a VIII. Obchodních podmínek není dotčen nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů Poskytovatele a/nebo Dopravce.
    7. Objednatel je povinen zajistit řádné zabalení a důkladné zajištění zásilky dle následujících podmínek:
      1. Objednatel je povinen předat zásilku k přepravě v řádném obalu tak, aby byla při přepravě a související manipulaci chráněna před ztrátou, poškozením, nebo zničením a aby nepoškodila společně přepravované zásilky, použité dopravní prostředky, zařízení překladiště a aby neohrozila bezpečnost všech osob manipulujících se zásilkou.
      2. Objednatel je povinen obal zásilky zvolit podle druhu přepravovaného zboží, jeho hmotnosti a rozměrů. V případě Balíkové přepravy může být podán jen zcela uzavřený balík v kartonové krabici z 2 a více vrstev lepenky odpovídající povaze a hmotnosti zboží. Obal musí chránit obsah zásilky při pádu z výšky jednoho metru. Objednatel je povinen dodržet pokyny Provozovatele týkající se zabalení Zásilky.
      3. Objednatel je povinen znemožnit přístup k obsahu zásilky bez zanechání viditelných stop.
      4. Za poškození i ztrátu nevhodně zabalených zásilek zodpovídá Objednatel.
    8. Objednatel se zavazuje zajistit, aby Příjemce v případě ztráty nebo poškození zásilky bezodkladně vyhotovil zápis s Kurýrem, který bude obsahovat způsob a rozsah poškození nebo částečné ztráty. Protokol o poškození musí být sepsaný a čitelně podepsaný Příjemcem a Kurýrem doručujícím zásilku.
    9. Objednatel se zajistit, že zásilka bude přijata v cílovém místě. Objednatel je povinen informovat Odesílatele o uzavřené smlouvě s Dopravcem.
    10. Objednatel je povinen Dopravci a Poskytovateli poskytnout informace o obsahu zásilky. 
    11. Veškeré objednávky učiněné prostřednictvím přístupových údajů Objednatele se považují za objednávku učiněnou Objednatelem.
    12. V případě, kdy budou obsahem zásilky věci obzvláště cenné, je Objednatel povinen uvést Poskytovateli jejich skutečnou hodnotu, přičemž za obzvláště cennou zásilku se považuje každá věc v hodnotě vyšší než 25000 CZK nebo zásilka v hodnotě převyšující tuto částku. V případě, že Objednatel takto neuvede hodnotu zásilky, bude případná náhrada škody na zásilce limitována částkou 25.000 CZK.
    13. Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že Objednatel a Dopravce v případech důvodného podezření, že přeprava zásilky porušuje platné právní předpisy, takovou skutečnost oznámí příslušné veřejné instituci, zastaví přepravu a zajistí zásilku do doby inspekce provedené příslušným orgánem veřejné moci.
    14. Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že Poskytovatel může požadovat uhrazení ceny za dodatečné služby nesjednané při uzavření Zasílatelské smlouvy, které Objednatel, Odesílatel nebo Příjemce od Dopravce dodatečně vyžaduje a také sankce účtované Dopravcem za nedodržení přepravních podmínek nebo VOP Objednatelem.
    15. Odesláním objednávky se Objednatel zavazuje, že zásilka bude pro Dopravce připravena k převzetí na adrese vyzvednutí v době mezi 08:00 a 18:00 vybraného dne. 
  4. Povinnosti a závazky Poskytovatele
    1. Poskytovatel se skrze Objednávkový systém zavazuje obstarat Objednateli Přepravní služby, které poskytují smluvní partneři – Dopravci. Poskytovateli za zmíněné služby náleží odměna uvedená při výpočtu ceny přepravy v Objednávkovém systému nebo sdělená telefonicky.
    2. Při změně adresy zásilky v průběhu přepravy, provede Poskytovatel nebo Dopravce upřesnění a následné doručení zásilky na správnou adresu. Následné doručení po prvním neúspěšném pokusu o doručení zásilky může být zpoplatněno podle podmínek Dopravce.
    3. Poskytovatel se zavazuje informovat Objednatele o jakékoliv informaci týkající se přepravy zásilky, kterou obdrží od Dopravce.
    4. Práva vzniklá z celkového zničení nebo ztráty zásilky či z jejího poškození nebo opožděného doručení se promlčují ve lhůtě 1 roku. Promlčecí lhůta počne běžet ode dne, kdy byla zásilka doručena, případně, kdy měla být doručena. Tato lhůta se neuplatní u práva vzniklého z úmyslného poškození povinnosti nebo je-li jednoroční promlčecí lhůta ujednána v neprospěch slabší strany (§ 630 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb.). Ostatní práva ze zasílatelské smlouvy se promlčují ve 3 letech.
    5. Objednatel může objednat službu Poskytovatele 7 dní v týdnu, během celého dne. 
    6. Poskytovatel neposkytuje přepravu zásilek na adresu P.O.BOX.
    7. Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu ceníku a na změny spočívající v zavádění nových služeb a úpravě nebo zrušení služeb.
    8. Garance vyzvednutí a doručení:
      1. Dodací lhůty a termín vyzvednutí se uvádí odhadem a jsou pouze přibližné, nikoli zaručené.
      2. Poskytovatel neposkytuje garanci doručení, pokud tak není přímo uvedeno v popisu služby, když tyto garance přebírá zvolený Dopravce.
      3. Do přepravních časů přepravních služeb se nepočítá den převzetí zásilky dopravcem, pokud není uvedeno jinak, doba potřebná pro celní kontroly, kontroly příslušných státních orgánu, opravu chybných celních dokumentů apod., prodlení způsobené vyšší mocí nebo okolnostmi vyplývajícími z provozu, jakož i okolnostmi, které nemohl dopravce odvrátit nebo předvídat.
      4. V případě nedodání Dopravcem v termínu sjednané expresní přepravy je účtována pouze cena za standardní přepravu.
  5. Omezení odpovědnosti poskytovatele
    1. Poskytovatel neodpovídá Objednateli za škody, které mu vzniknou porušením přepravní smlouvy ze strany Dopravce.
    2. Poskytovatel neodpovídá za případné nedoručení zásilky. Neodpovídá za jakoukoli jinou i nepřímou škodu a ušlý zisk, na základě používání služeb Simpleship spojený se ztrátou, poškozením nebo zpožděním zásilky. 
    3. Skutečnou škodou se rozumí částka, o kterou se zmenšila hodnota zásilky.
    4. Objednatel je povinen zjistit si všechny potřebné informace o možnosti přepravy zboží do zvolené destinace a poskytovatel nenese žádnou zodpovědnost za vrácení zboží dopravcem, nebo celním úřadem z důvodu nesplnění těchto podmínek. Respektuje podmínky pro doručování Dopravců.
    5. Poskytovatel neodpovídá Objednateli za škody, které mu vzniknou poskytne-li Objednatel nesprávné údaje o obsahu zásilky nebo pokud ji opatří nevhodným obalem.
    6. Poskytovatel nenese odpovědnost za nesprávné doručení či nedoručení zásilky v případě, že tato byla nesprávně adresována nebo označena. 
    7. V případě zásilek, u kterých Příjemce nesplní svoje závazky k uhrazení výdajů souvisejících s celním odbavením, jdou tyto výdaje k tíži Objednatele.
    8. Ve věcech realizace objednávek a reklamací je Objednatel jediným legitimním vlastníkem zásilky, proto eventuální náhrady budou poukázány na jeho bankovní účet.
    9. Poskytovateli je oprávněný podat reklamaci pouze Objednatel.
    10. Objednatel je povinen oznámení o vzniku škody v souvislosti s přepravou zásilky doručit Poskytovateli ve lhůtě 7 dnů od vzniku škody. Marným uplynutím této lhůty jeho nárok na náhradu případné škody zaniká. 
    11. Poskytovatele a/nebo Dopravce nenesou odpovědnost za opoždění či nedoručení zásilky Příjemci nebo neprovedení sjednané objednávky zapříčiněné stávkou, blokádou, extrémním počasím, silným provozem, překážkami na dopravních cestách nebo jakoukoliv jinou příčinou mimo sféru vlivu Poskytovatele a/nebo Dopravce.
    12. Poskytovatel není jakkoliv odpovědný za ušlé výnosy, ušlý zisk, ztrátu trhů, ztrátu dobré pověsti, ztrátu Zákazníků, ztrátu v provozu, ztrátu příležitosti, a to i kdyby si byl eventuálně vědom, že by takové škody nebo ztráty mohly vzniknout. Poskytovatel není jakkoliv odpovědný za jakoukoli nepřímou, nahodilou, zvláštní nebo následně vzniklou škodu nebo ztrátu, ať již tato škoda vznikla jakkoliv, a to včetně neomezeného porušení smlouvy, nedbalosti a opomenutí.
    13. Poskytovatel neodpovídá Objednateli za škody, které mu vzniknou, jedná-li se o případy s vyloučením odpovědnosti Dopravce podle ustanovení mezinárodních úmluv nebo národního práva.
    14. Poskytovatel neodpovídá Objednateli za škody, které mu vzniknou, jestliže nesplní vůči Odesílateli závazky, které vyplývají z:
      1. okolností mimo kontrolu poskytovatele nebo dopravce jako například živelných nebezpečí, zemětřesení, cyklónů, bouřek, povodní, požárů, mlhy, sněhu nebo působení horka či mrazu,
      2. zásahů vyšší moci, zejména: válek, terorismu, stávek, embarg, nebo občanských nepokojů, 
      3. narušení provozně-technického zajištění dopravních sítí,
      4. skryté vady nebo vnitřní vady zásilky
      5. trestného činu třetí osoby 
      6. porušení povinnosti vyplývající z těchto Podmínek Objednatelem 
      7. ze skutečnosti, kdy skutečná hmotnost nebo rozměry zásilky nesouhlasí s deklarovanou hmotností při jejím odesílání,
      8. ze skutečnosti, kdy obsah zásilky zahrnuje zakázaný druh zboží, i dopravce takovou zásilku přijal,
      9. Příjemce neuhradí dobírku, nebo Příjemce odmítne převzít zásilku bez udání relevantního důvodu,
    15. V případě porušení ustanovení přepravního řádu vybraného Dopravce nebo Zasílatelské smlouvy Objednatelem je Poskytovatel oprávněn zablokovat nebo zrušit uživatelský účet Objednatele a odstoupit od Zasílatelské smlouvy.
    16. Odpovědnost Dopravce za ztrátu nebo škodu na zásilce je omezena na částku za opravu nebo náhradu ztraceného či poškozeného zboží, podle toho, která částka je nižší, pokud se neuplatní jiná zákonná povinnost. Dále platí, že:
      1. pokud jde o silniční přepravu, je limit základní odpovědnosti stanoven na základě Úmluvy CMR (Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road),
      2. v případě letecké přepravy je limit odpovědnosti stanoven na základě Varšavské úmluvy z roku 1929 v platném znění,
      3. v případě kombinované letecké a silniční přepravy je maximální výše odpovědnosti stanovena v bodě 17.a) nebo 17.b) podle druhu přepravního prostředku použitého ve chvíli, kdy došlo ke ztrátě či poškození.
    17. Provozovatel si vyhrazuje právo na opravu ceny přepravy před vyzvednutím zásilky, zjistí-li, že byla přeprava nabízená za chybnou cenu. V takovém případě musí Objednatele o správné ceně neprodleně informovat. V případě, že Zákazník s novou cenou nesouhlasí, je Provozovatel oprávněn zásilku nedoručit a tato bude vrácena Zákazníkovi.
    18. Poskytovatel nenese odpovědnost za nesprávné doručení zásilky v případě, kdy Odesílatel chybně označil zásilku přepravním štítkem.
  6. Doručení
    1. Předání zásilky určenému Příjemci probíhá u prvních uzamykatelných dveří objektu na adrese udané Objednatelem nebo osobním odběrem na Výdejních místech, jestliže to zvolená služba podporuje.
    2. Při doručení předává Kurýr Příjemci pečlivě zabalený, přesně a čitelně adresovaný balík. Kurýra není možno nechat při doručování čekat; v případě, že není možné zásilku ihned předat příjemci, může být doručování přerušeno.
    3. Zásilka bude Kurýrem vydána Příjemci nebo osobě, o níž je možno z okolností předpokládat, že je oprávněna zásilku převzít, zejména osoba přítomná v místě adresáta a/nebo osoba, které disponuje plnou mocí Příjemce (v takovém případě i mimo místo doručení). 
    4. Doručení zásilky Příjemce, případně jiná oprávněná osoba, potvrzuje svým podpisem na formuláři Dopravce. Kurýr neověřuje totožnost, pokud to není součástí zvolené služby.
    5. Až po podepsání dokladu o doručení (a vyplacení zásilky, jde-li o dobírku) a může Příjemce zásilku otevřít a zkontrolovat její obsah.
    6. Nedojde-li k doručení v plánovaný den z důvodu, který není na straně Dopravce (zejména púokud není Příjemce přítomen), Kurýr proběhne další pokus o doručení v některém z následujících pracovních dnů. V případě nepřítomnosti Příjemce je Kurýr oprávněn se rozhodnout, že balík doručí na alternativní adresu. V takovém případě zanechá Kurýr na adrese Příjemce vzkaz s informací o tom, kam bude zásilka doručena.
    7. Pokud k převzetí zásilky nedojde do 7 dnů od prvního pokusu o doručení, vyhrazuje si Poskytovatel právo zásilku na náklady Objednatele vrátit na adresu Odesílatele. Vzniklé náklady navíc budou v souladu s těmito VOP požadovány po Objednateli.
    8. Služba se považuje za neprovedenou bez nároku Objednatele navrácení uhrazené ceny v případech:
      1. nastanou případy uvedené ve článku III. bod 8, ve článku  V., bod 15,  a ve článku VIII. těchto VOP,
      2. že nebyla zaplacena cena za přepravu zásilky nebo byla uhrazena částka nižší, než bylo stanoveno a Objednatel nebo Příjemce odmítne zaplatit poplatek nebo rozdíl v poplatcích,
      3. zásilku nelze doručit Příjemci ani vrátit Objednateli z důvodu nesprávné adresy Objednatele.
    9. V případě Nepřekonatelných překážek doručení nebo pokud žádný pokus o doručení nebyl úspěšný, je Poskytovatel oprávněn vrátit zásilku zpět Odesílateli na náklady Objednatele. 
    10. Příjemce je povinen převzít a uchovat Protokol o převzetí zásilky a ukázat jeho originál v případě reklamace.
  7. Reklamace
    1. Poskytovatel jako provozovatel online systému Simpleship neodpovídá za případnou ztrátu či poškození zásilky nebo jejího obsahu.
    2. Poskytovatel neodpovídá za plnění poskytované Dopravcem. Případné nároky Objednatele vůči Dopravci z přepravní smlouvy uplatňuje Poskytovatel vlastním jménem na účet Objednatele, který je povinen poskytnout Poskytovateli potřebnou součinnost, zejména poskytnout doklady týkající se zásilky. Uplatňování nároků Poskytovatelem dle předchozí věty končí vyřízením reklamace Dopravcem.
    3. Na žádost Objednatele postoupí Poskytovatel Objednateli veškeré nároky vůči Dopravci a poskytne Objednateli potřebnou součinnost. Objednatel je pak oprávněn vymáhat nároky a práva přímo vůči Dopravci.
    4. Reklamace u Dopravce podléhá obchodním podmínkám Dopravce. 
    5. Poskytovatel ani Dopravce nenese odpovědnost za neprovedení nebo nesprávné provedení přepravních služeb zejména v případech, kdy:
      1. Objednatel nesprávně uvedl adresu Příjemce,
      2. Příjemce změnil adresu svého bydliště nebo sídla,
      3. skutečný obsah zásilky nesouhlasí s Objednatelem uvedeným obsahem při odesílání,
      4. hmotnost zásilky nesouhlasí s hmotností uvedenou Objednatelem při odesílání,
      5. Příjemce nesplní podmínky doručení zásilky (zejména odmítne přebrat zásilku, nebo zaplatit dobírku)
      6. nastanou případy uvedené ve článku III. bod 8, ve článku V., bod 15, a ve článku VIII. těchto VOP (zejména, předměty vyloučené z přepravy nebo nesprávně zabalené zásilky),
      7. nastanou mimořádné události specifikované ve článku V. bod 14. písm. a) – b) těchto VOP. 
    6. Zásilka se považuje za ztracenou, jestliže nedorazí do místa určení uvedeného v nákladním listu do 14 dnů od předpokládaného času doručení v případě vnitrostátní zásilky a 30 dnů v případě mezinárodní zásilky.
    7. Zjevné porušení nebo poškození obalu a zjištěných ztrát v této souvislosti  může být namítáno  Adresátem nejpozději při doručení zásilky za přítomnosti Kurýra. O rozsahu poškození a/nebo částečné ztrátě obsahu zásilky musí být na místě sepsán protokol.
    8. V případě škody, která není při doručení zjevná, vznikne oprávněný nárok na náhradu pouze v případě, je-li tento nárok uplatněn Objednatelem do 3 pracovních dnů od doručení nebo vrácení zásilky a pokud byly příčiny poškození prokazatelně na straně Dopravce.
    9. Reklamace týkající se ztráty, poškození, zničení nebo ztráty obsahu zásilky nebo její části musí obsahovat tyto údaje :
      1. název nebo jméno a adresu bydliště nebo sídla Objednatele,
      2. původní reklamační žádost nebo reklamační formulář,
      3. identifikační číslo (ID) zásilky v rámci systému Simpleship,
      4. popis obsahu zásilky včetně uvedení hodnoty jednotlivých položek,
      5. číslo bankovního účtu Objednatele,
      6. originál nákladního listu, kopii dokladu potvrzující výši škody v závislosti na jejím a původní Protokol o škodě (výtisk patřící poškozenému),
      7. doklad osoby, která provedla opravu obsahu zásilky, pokud byla zásilka po škodní události opravována, 
      8. fotodokumentaci obsahující i fotografie obalu, obsahu zásilky, přepravního štítku, aby se na jejím základě dala škoda posoudit,
      9. v případě nedoručení zásilky čestné prohlášení Příjemce, že dotčenou zásilku nepřevzal,
      10. podpis Objednatele nebo jím oprávněné osoby,
      11. doklad prokazující oprávnění k reklamaci, jde-li o žádost zástupce Objednatele. Veškeré doklady musí být zaslány na adresu: Simpleship Logistics s.r.o., Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10, nebo rovněž na email [email protected].
    10. Nároky plynoucí z nesprávného provedení služeb, pozbývají platnost v případě přijetí zásilky bez výhrad.
    11. Právo k uplatnění nároků vyplývajících z reklamace může být Objednateli pozastaveno do doby, dokud tento Objednatel nevyrovná všechny svoje splatné peněžité závazky vůči Poskytovateli.
    12. Na reklamace nepřesné nebo neúplné, nahlášené po uplynutí lhůty pro podání reklamace, podané po lhůtě uvedené v bodě 13 tohoto článku, nebo podané neoprávněnou osobou nebude brán zřetel.
    13. Po prozkoumání stížnosti Pojistitelem Dopravce, sdělí Poskytovatel, Dopravce nebo Pojistitel Dopravce do 30 dnů od přijetí úplné dokumentace reklamace písemně žadateli, zda jeho reklamace byla uznána, částečně uznána nebo zamítnuta. Za seznámení s rozhodnutím lze považovat i odeslání rozhodnutí o reklamaci na emailovou adresu Objednatele.
    14. Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud Dopravce nebo Pojistitel jménem Dopravce odmítne reklamaci uznat. Rozhodnutí Dopravce o vyřízení reklamace zásilky z konkrétního reklamačního důvodu je konečné. K dalším reklamacím téže zásilky z téhož reklamačního důvodu nebude Poskytovatel přihlížet.
    15. Objednatel, jehož reklamace byla uznána,  může být vyzván k vystavení faktury na částku ve výši přiznané náhrady.
    16. Postupy, dle nichž se řeší škodní případy, jsou dále upraveny Reklamačním řádem, který je zveřejněn na internetové adrese https://simpleship.cz/return-policy a kterým je Objednatel povinen se řídit.
    17. Pokud dojde k poškození, zničení nebo ztrátě přepravované zásilky a Objednatel uplatní u Poskytovatele nárok na náhradu škody ve výši ceny zásilky a Poskytovatel příkazci celou cenu zásilky uhradí, přechází vlastnické právo k zásilce z Objednatele na Poskytovatele.
    18. Pokud Poskytovatel uzná uplatněnou škodu v plné výši (ve výši hodnoty přepravované zásilky) a Objednateli sdělí, že náhradu škody uhradí, je Objednatel povinen zajistit vydání poškozené nebo zničené zásilky Poskytovateli.
  8. Věci vyloučené z přepravy
    1. Objednatel je povinen zajistit, aby zásilka předávaná k přepravě na základě jeho objednávky vyhovovala těmto VOP i v případech, kdy bude předávat Dopravci zásilku k přepravě Objednatelem pověřená osoba. V takových případech Objednatel odpovídá za splnění podmínek jako by zásilku k přepravě předával sám.
    2. V případě, že Objednatel předá Dopravci k přepravě Zásilku obsahující věc vyloučenou z přepravy, Poskytovatel nenese odpovědnost za škody vzniklé v souvislosti s předáním zásilky a dalším nakládáním s ní. Objednatel je v takovém případě povinen uhradit Poskytovateli vzniklou škodu včetně vynaložených nákladů.
    3. Pokud tak výslovně nedovolují přepravní podmínky zvoleného Dopravce, se Objednatel zavazuje, že předmětem přepravy nebudou (ani zčásti):
      1. zásilka tvořená několika pospojovanými krabicemi,
      2. zásilka, která není zabalena způsobem odpovídajícím její hmotnosti, tvaru a povaze obsahu, nebo požadavkům Dopravce,
      3. sypké zboží v sáčcích, nebo pytlích, 
      4. losy z vylosovaných loterií, 
      5. cenné papíry,
      6. drahé kovy a kameny, pravé perly, finanční hotovost, platební karty, doklady a ceniny,
      7. šperky a hodinky, jejichž hodnota přesahuje 12.000 CZK nebo ekvivalent této částky v místní měně,
      8. umělecká díla, antikvariátní předměty,
      9. zásilka, u které chybí potřebné údaje o odesílateli a příjemci, 
      10. zásilky adresované na P.O.Box příjemce,
      11. zásilka obsahující drogy nebo léky a psychotropní látky, s výjimkou předmětů, jež se zasílají v souladu se zákony k tomu oprávněné instituce pro vědecké nebo zdravotnické účely,
      12. živí živočichové a rostliny,
      13. ostatky lidí a živočichů, kožešiny, zvířecí kůže (od jiných než zdomácnělých zvířat), nevyčiněné kůže, slonovina
      14. netrvanlivé potraviny, výrobky podléhající zkáze, zboží vyžadující řízenou okolní teplotu,
      15. nezabalená zavazadla (kufry, tašky, batohy, aktovky),
      16. zásilka zboží spadajícího pod režim ADR (nebezpečné zboží), 
      17. zásilka, jejíž obsah by mohl způsobit škodu na majetku, nebo zdraví (zejména výbušniny, hořlaviny, radioaktivní látky, žíraviny, zbraně, repliky zbraní, munice),
      18. věci, jejichž zasílání je zakázáno jakýmkoliv platným právním předpisem. Platné právní předpisy zahrnují všechny zákony, podzákonné právní normy (např. vyhlášky, nařízení či opatření), na jejichž základě lze uložit sankci, dále pak jakákoliv obchodní omezení a hospodářské sankce vůči zemím, osobám či subjektům (např. vyhlášení embarga), včetně opatření, která byla zavedena Organizací spojených národů, Evropskou unií a členskými státy Evropské unie
      19. alkoholické nápoje, tabákové výrobky a další zboží podléhající spotřební dani,
      20. zásilka pro leteckou přepravu obsahující: nádoby pod tlakem (např. obyčejné spreje), výbušné látky a předměty, plyny a zkapalněné podchlazené plyny, látky náchylné k samovznícení, látky podporující hoření, okysličující látky, korozivní látky, a další komodity uvedené na seznamu DGR – Pravidel pro přepravu nebezpečného zboží vydanými Mezinárodní asociací leteckých dopravců (IATA),
      21. láhve a sklenice, které nejsou zabaleny v certifikovaných obalech určených k balíkové přepravě,
      22. nádoby s tekutinami, 
      23. věc, jejíž obsah není zbaven provozních kapalin – oleje, palivo, apod.,
      24. sklo a jiné zboží (nebo jeho části) vyrobené ze skla, porcelánu či litiny, kameninové výrobky a jiné výrobky z obdobných materiálů
      25. televizory nebo monitory s úhlopříčkou větší než 42“ nebo prohnuté televizory
      26. volně stojící spotřebiče, sanitární keramika a granitové dřezy. 
    4. V závislosti na poskytované službě může Poskytovatel a Dopravce dále rozšířit definici zásilky vyloučené z přepravy. 
    5. Poskytovatel ani Dopravce není povinen při převzetí zásilky zkoumat, zda zásilka není z přepravy vyloučena a převzetí zásilky k přepravě tak nelze považovat za potvrzení, že zásilka není z přepravy vyloučena.
    6. V případě zásilek vyloučených z přepravy je Poskytovatel nebo Dopravce oprávněn:
      1. Zásilku vrátit Objednateli nebo Odesílateli, případně uskladnit k vyzvednutí Objednatelem nebo orgány veřejné moci na náklady Objednatele,
      2. Zásilku doručit bez vyrozumění Objednatele a následně na Objednateli požadovat doplatek a/nebo úhradu svých zvýšených nákladů,
      3. Zásilku na náklady Objednatele zlikvidovat, jestliže je takový postup v souladu s právními předpisy, nebo jej vyžaduje charakter zásilky a odvrácení hrozící škody či ohrožení,
      4. požadovat po Objednateli náhradu škody vzniklé na jiných zásilkách, majetku Poskytovatele, Dopravce a/nebo jiných osob, v příčinné souvislosti s vyloučenou zásilkou, případně nesprávných údajů poskytnutých Objednatelem.
  9. Řešení sporů
    1. Jakýkoliv spor vzniklý v souvislosti se smluvním vztahem mezi Objednatelem a Poskytovatelem anebo službami zajišťovanými Poskytovatelem, nebo vzniklý v souvislosti s těmito VOP, spadají do výlučné kompetence soudů, příslušných podle sídla Poskytovatele v České republice.
    2. Jakákoli záležitost, která se neřídí mezinárodními úmluvami, se řídí zákony České republiky a zároveň platí zákonné předpisy zemí odeslání, přepravy a doručení v rozsahu, v jakém je to povinné nebo pokud tyto VOP nestanoví jinak.
    3. Objednatel, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
    4. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
    5. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.
    6. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
    7. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
  10. Odměna za služby a platební podmínky
    1. Za všechny realizované služby objednané Objednatelem mu účtuje Poskytovatel odměnu podle aktuální kalkulace na Webových stránkách, včetně služeb doplňkových, nadstandardních úkonů, příplatků a dalších služeb.
    2. Poskytovatel přepravuje jen zásilky, jejichž přepravní náklady hradí Objednatel. Výše odměny Poskytovatele je určena na základě skutečné nebo volumetrické váhy zásilky dle toho, která z těchto vah je vyšší. Přepravné stanovené na základě volumetrické váhy lze stanovit pouze tam, kde vstupní údaje při zadávaní objednávky vyžadují zadání rozměrů zásilky.
    3. Poskytovatel a Dopravce je oprávněn upravit údaj o hmotnosti, resp. dalších parametrech zásilky uvedený Objednatelem a následně přiřadit odpovídající službu v případě, že zjistí rozdíl mezi údajem uvedeným objednávce přepravy a skutečnými parametry zásilky. V takovém případě je pro účely výpočtu výše odměny Poskytovatele rozhodující údaj zjištěný Dopravcem.
    4. U mezinárodních zásilek si Poskytovatel vyhrazuje právo na úpravu ceny služeb v případě vzniku dodatečných nákladů spojených například s celními službami, doručením do odlehlých oblastí, skladováním zásilky v terminálu, meziskladech apod. Náklady navíc vzniklé z důvodu celního odbavování či jiných řízení jsou náklady Objednatele.
    5. Platby se provádějí předem prostřednictvím bankovních převodů a/nebo elektronickou platební bránou. 
    6. Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za transakce přes platební bránu.
    7. V případě, že Poskytovatel nesprávně vyúčtoval Objednateli odměnu za služby Simpleship na základě daňového dokladu, je Objednatel oprávněn písemně na tuto skutečnost Poskytovatele upozornit, vyznačit konkrétní nesprávnosti a požádat Poskytovatele o vystavení nového správného daňového dokladu, a to ve lhůtě do 30 kalendářních dní ode dne vystavení daňového dokladu a pokud tak Objednatel neučiní, má se za to, že vyúčtování uvedené v daňovém dokladu je bezvadné a Poskytovateli vznikl nárok na zaplacení ceny za služby dle zaslaného daňového dokladu. Bylo-li vyúčtování uvedené v daňovém dokladu nesprávné, Poskytovatel ve lhůtě 30 dní po doručení upozornění Objednatele na nesprávné vyúčtování, zašle Objednateli nový a správný daňový doklad se správným vyúčtováním služeb a vystornuje vadný daňový doklad.
  11. Přeprava Vlastním dopravcem
    1. Objednatel má možnost využít k přepravě zásilek Vlastního Dopravce. 
    2. Zvolí-li si Objednatel k přepravě Vlastního Dopravce, je okamžikem uzavření zásilky uzavřena Dílčí smlouva o předání dat.
    3. V případě využívání Vlastního Dopravce se cena přepravy zásilek řídí smluvním vztahem mezi Objednatelem a tímto Vlastním Dopravcem. 
    4. Poskytovatel nezodpovídá za správnost dat předaných Objednatelem Vlastnímu dopravci pomocí Objednávkového systému.
  12. Celní odbavení
    1. Zásilky, které překročí hranice státu a obsahující zboží, jsou podrobovány celnímu odbavením. Objednatel je povinen se ujistit, že je zboží odesláno v souladu se všemi celními předpisy. Objednatel odpovídá za poskytnutí veškeré dokumentace a informací nutných k celnímu odbavení.
    2. Objednatel prohlašuje, že veškerá vývozní / dovozní dokumentace a informace, které v souvislosti se zbožím a celním odbavením zásilky poskytuje, jsou pravdivé, správné a kompletní.
    3. Faktura pro celní účely se všemi potřebnými náležitostmi musí být objednatelem připevněna k vnějšímu obalu zásilky, nebo jsou požadované údaje vyplněny na webových stránkách Poskytovatele, v případě, že to Dopravce pro danou zemi umožňuje.
    4. Objednatel je povinen si ověřit, jestli může zboží zasílané do zahraničí vstoupit do cílové země podle platných právních předpisů a splňuje všechny případné požadavky na licence nebo povolení. Informace k právním předpisům jednotlivých zemí podané Poskytovatelem nejsou oficiálním výkladem předpisů.
    5. Jestliže se nesprávnost vyplnění dokumentace, či její úplná absence projeví po převzetí zásilky do přepravy a způsobí tak prodlení v doručení, nebo jiné komplikace, nenese za ně Poskytovatel ani Dopravce odpovědnost. Objednatel v takovém případě nemá nárok reklamovat službu u Poskytovatele
    6. Všechny mezinárodní zásilky jsou zasílané výhradně podle podmínek INCOTERMS 2020 v režimu DAP (veškerá cla a daně cílové země jsou hrazeny Příjemcem).
    7. Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli přepravné, náklady spojené s přepravou a nese konečnou odpovědnost za celní výměry, daně, pokuty a další penále, standardní zálohy a jiné poplatky (včetně administrativních nákladů) vzniklé v důsledku přepravy, a to v plné výši bez ohledu na to, zda bylo zboží doručeno na adresu Příjemce. Toto ustanovení platí také v případě, kdy mají být cla a poplatky hrazeny Příjemcem nebo Odesílatelem (pokud je odlišný od Objednatele), a nejsou jimi uhrazeny.
    8. Pokud Objednatel odmítne provést dostatečná opatření k náhradě nákladů, může být zásilka vrácena Odesílateli (v takovém případě vzniká Objednateli povinnost uhradit původní poplatky i poplatky za vrácení) nebo umístěna do dočasného uskladnění, veřejného nebo celního skladu nebo bude považována za nedoručitelnou.
    9. Poskytovatel nenese odpovědnost za zásilky nevyzvednuté z celního úřadu a tyto zásilky mohou být považovány za nedoručitelné.
    10. Pokud to umožňují místní právní předpisy nebo není-li stanoveno jinak, zajistí zvolený Dopravce celní odbavení mezinárodních zásilek. Dopravce předloží informace o zásilce celnímu úřadu a jiným příslušným úřadům za účelem provedení celního odbavení. 
    11. Poskytovatel je oprávněn účtovat dodatečný manipulační poplatek za celní odbavení při zpracování proclení u mezinárodních zásilek, za uhrazení cla a daní celnímu úřadu jménem plátce, za Služby požadované Odesílatelem, Příjemcem nebo třetí stranou, nebo jako náhradu nákladů, které byly převedeny příslušným orgánem veřejné správy na Dopravce nebo Poskytovatele a které se týkají příslušného podání k danému orgánu veřejné správy.
    12. Objednatel v případě potřeby zmocní Dopravce, Poskytovatele nebo jeho zástupce, aby učinil a podal prohlášení o vývozu a zpětném vývozu a veškerá související opatření jako přímý zástupce jménem a na účet Objednatele. Objednatel odpovídá Poskytovateli za následky nedodržení příslušných celních zákonů a předpisů z důvodů na straně Objednatele.
  13. Ochrana osobních údajů
    1. Poskytovatel je Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/ (dále také „GDPR“) o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů ve vztahu k Objednateli a Zpracovatelem ve vztahu k Odesílateli a Příjemci, jestli se nejedná o tentýž subjekt.
    2. Objednatel souhlasí s tím, aby Poskytovatel zpracovával, shromažďoval a uchovával osobní údaje Objednatele uvedené ve smlouvě, případně získané z jiných zdrojů souvisejících s jejich smluvním vztahem, a další osobní údaje nezbytné pro poskytování zasílatelských služeb. Tyto osobní údaje budou Poskytovatelem zpracovávány a uchovávány pro účely plnění jeho závazků vyplývajících ze zasílatelské smlouvy a evidenční účely. Osobní údaje se rozumí především:
      1. v případě fyzických osob: jméno a příjmení, adresu bydliště, číslo bankovního účtu, e-mailovou adresu, telefonní číslo,
      2. v případě právnických osob: jméno a příjmení kontaktních osob, telefonní číslo kontaktních osob, e-mailovou adresu kontaktních osob, název společnosti, fakturační adresu, IČO, DIČ, číslo bankovního účtu.
    3. Objednatel se zavazuje zajistit souhlas všech osob zúčastněných na obchodním vztahu mezi Poskytovatelem a Objednatelem, zejména Odesílatele a Příjemce, se zpracováním jejich osobních údajů.
    4. Objednatel souhlasí s poskytnutím těchto osobních údajů třetím stranám. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
    5. Kompletní Podmínky ochrany osobních údajů jsou přílohou č. 1 těchto VOP a jsou k dispozici na https://simpleship.cz/privacy-policy.
    6. Práva a povinnosti smluvních stran při zpracování osobních údajů Odesílatelů a Příjemců jsou upraveny Smlouvou o zpravování osobních údajů, která je přílohou č. 2 těchto VOP a jsou k dispozici na https://simpleship.cz/privacy-policy.
    7. Poskytnutí osobních údajů osob, které s Poskytovatelem hodlají uzavřít smlouvu je dobrovolné, ze strany Poskytovatele je jejich poskytnutí podmínkou uzavření smluvního vztahu a plnění závazků Poskytovatele z tohoto smluvního vztahu.
    8. Objednatel se zavazuje své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o jejich změně. 
    9. Poskytovatel nenese odpovědnost za správnost či pravdivost osobních údajů, které registrovaní uživatelé uvádějí na Webových stránkách. Rovněž Poskytovatel nenese odpovědnost za správnost či pravdivost informací poskytovaných webovými portály, na nichž se nachází odkazy na webovém portálu Poskytovatele.
    10. Objednatel je zodpovědný škody, které vzniknou v důsledku zneužití jeho přístupových údajů do Objednávkového systému. Objednatel je povinen učinit na své straně nezbytná opatření proti jejich zneužití.
  14. Ukládání cookies, monitorování návštěvnosti a uživatelské účty
    1. Objednávající souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. Uložením cookies nedochází k osobní identifikaci. Objednávající může ukládání cookies vyloučit ve svém internetovém prohlížeči. Dojde tím však k omezené funkčnosti webového portálu Poskytovatele.
    2. Webové stránky Poskytovatele užívají aplikaci Google Analytics, webovou analytickou službu od společnosti Google. Tento program slouží k monitorování a vytváření statistiky návštěvnosti webových stránek Poskytovatele. Google Analytics funguje na principu ukládání cookies. Pomocí cookies jsou ukládána data týkající se navštívení a užívání webové stránky (a to včetně IP adresy). Tyto data slouží ke zkvalitnění služeb Poskytovatele.
    3. Zálohování uživatelských údajů (např. přihlašovacího hesla) je nutné pro správné užívání webových stránek Poskytovatele. K uživatelským informacím patří i přístupové údaje (IP adresa, datum, čas, prohlížená stránka), které se ukládají, jakmile uživatel navštíví webový portál. Tato data zůstanou anonymní a vyhodnotí se čistě za účelem statistiky. Tato statistika slouží ke zkvalitnění služeb. Tato data nejsou předávána třetí straně za účelem komerčním či nekomerčním. Uživatelská data jsou zálohována po dobu 12 měsíců.
  15. Nakládání s nedoručitelnou zásilkou
    1. Zásilku, kterou se nepodaří dopravci doručit Adresátovi, a/nebo vrátit Odesílateli, a která bude Dopravcem předána do dispozice Provozovatele, Provozovatel uschová na náklady Objednatele.
    2. Provozovatel vyrozumí Objednatele o skutečnosti, že je u něj uschována nedoručitelná zásilka, vyzve jej k vyzvednutí takové zásilky ve lhůtě 30 dnů a upozorní jej na skutečnost, že zásilka bude uschována po dobu 6 měsíců, po kterých Provozovatel danou zásilku prodá přiměřeně dle ustanovení § 2581 zákona č. 89/2012 Sb. Provozovatel může výše uvedené lhůty zkrátit, hrozí-li, že by se obsah zásilky znehodnotil dříve.
    3. Provozovatel je oprávněn zásilku otevřít za účelem zjištění charakteru obsahu zásilky – z důvodu posouzení hodnoty věci, míry působení času na její znehodnocení a nebezpečnost. Provozovatel je povinen šetřit práva listovního tajemství, a toto otevření zásilky bude provedeno protokolárně za přítomnosti dvou oprávněných osob Provozovatele, které o této skutečnosti podepíší protokol.
    4. Provozovatel při prodeji zásilky přihlédne k tomu, aby prodej byl pro Objednatele zásilky co nejvýhodnější. Nebude-li možné zásilku prodat, je Provozovatel oprávněn zásilku zničit.
    5. Prodej či zničení zásilky bude proveden protokolárně, kdy tento protokol podepíší dvě přítomné oprávněné osoby Provozovatele.
    6. Nevyzvedne-li si Objednatel zásilku v určené lhůtě osobně v místě jejího uschování, je povinen po uplynutí této lhůty uhradit náklady na uschování zásilky ve výši 100 CZK za každý započatý den uskladnění. Bude-li Objednatel požadovat doručení zásilky do své dispozice, zavazuje se uhradit cenu za přepravu zásilky z místa uschování na Objednatelem označenou adresu.
    7. Výtěžek z prodeje bude po započtení nákladů na prodej, úschovu a dalších souvisejících nákladů Poskytovatele vydán Objednateli přepravy na základě jeho žádosti. Právo žádat výtěžek se promlčí do 1 roku od doručení oznámení o prodeji zásilky.
  16. Závěrečná ustanovení
    1. Tyto VOP platí ve znění dostupném na webových stránkách Poskytovatele v den potvrzení požadavku Objednatele Poskytovatelem. Odesláním objednávky Objednatel přijímá veškerá ustanovení VOP, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
    2. Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna okamžitě odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení závazků druhé strany. Pro vyloučení pochybností se za podstatné porušení povinností Objednatele pro účely této smlouvy považuje zejména prodlení Objednatele s plněním ceny uvedené v objednávce a porušení povinností sjednaných těmito VOP. U fyzických osob nepodnikatelů platí pro odstoupení od smlouvy ustanovení o spotřebitelských smlouvách dle zákona č. 89/2012 Sb. (podle ustanovení  § 1837 písm. j) spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o přepravě zboží, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo určitému období).  
    3. Výzvy, odstoupení a další jednostranné úkony provedené jednou ze stran vůči straně druhé se, pokud nedojde k jejich doručení, považují za doručené nejpozději pátým dnem poté, co strana úkon činící jej podala ve formě doporučené listovní zásilky k poštovní přepravě provozovateli poštovních služeb.
    4. Pokud právní vztah mezi Objednatelem a Poskytovatelem obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že se řídí právním řádem České republiky. Poskytovatel je oprávněn kdykoliv jednostranně měnit tyto VOP nebo aktuální ceníky služeb a to i bez předchozího upozornění objednatele. Objednatel je povinen dostatečně často sledovat uvedené Webové stránky Poskytovatele, seznamovat se s uvedenými změnami, a pokud s některou ze zveřejněných změn nesouhlasí, je oprávněn smlouvu uzavřenou s Poskytovatelem před datem účinnosti změny písemně vypovědět výše uvedeným způsobem, v opačném případě se má za to, že se s uvedenými změnami seznámil a souhlasí s nimi a je jimi ode dne jejich účinnosti vázán.
    5. Pokud je jakékoli ustanovení těchto VOP nebo její část považována z jakéhokoli důvodu za neplatnou, nemá tato skutečnost vliv na platnost zbývajících částí VOP.
    6. Tyto Obchodní podmínky nabývají platnosti 01.10. 2023.